tirsdag 12. februar 2013

Smør-krymping...!

Er det flere enn meg som syntes at Bremykt-boksene plutselig begynte å se litt annerledes ut?
Eller at fløteboksene har krympet?

Ved nærmere øyesyn så har plutselig 1/3-literen med kremfølte blitt 3 dl, og Bremykten har blitt "slanket" fra 400 gram til 390 gram...!

Makan til snik-innføring!




Jeg må innrømme jeg ikke har sjekket prisen, og sett om de har satt ned prisen tilsvarende, men uten å ta for hardt i, så regner jeg ikke med det. Det betyr at dette er en reell prisstigning, og hvem er det som sitter med fortjenesten? Jo, de sammen som alltid, tenker jeg.

Det ble faktisk litt krøll i forhold til oppskrifter når fløteboksen hadde krympet med 0,3 dl, for det spiller faktisk en rolle når man skal bake.

Jaja, det er ikke det at det er verdens undergang, men jeg syns faktisk dette er frekt, og kjenner at vi blir lurt som forbrukere.

Hørte også fra en snusende familiemedlem at snuseskene plutselig hadde krympet fra 50 til 42 gram, samtidig som prisen har gått jevnt opp.
kanskje ikke det verst produktet å prise ut det..., men jeg syns faktisk ikke det er greit dersom slikt forekommer i stort omfang, trolig helt bevisst!

Det er greit nok at man vil at vi skal spise mindre smør og fløte, og bruke mindre snus, men det skal ikke gjøres med lureri, hvis det er det dette er.

Jeg skal trekke alt tilbake dersom det er jeg som har misforstått noe her, men inntil da; vær på vakt, forbrukere!


2 kommentarer:

  1. Det samme merket jeg da minsten fikk grøt og erstatning... Da de nye boksene kom for ca 1år siden (tror jeg det var...), ble innholdet krympet og prisene steg.. Har vært på vakt siden da. Frekt!

    SvarSlett
  2. Boksene med NAN morsmelkerstatning hadde også plutselig krympet (fra 800g til 700g) så jeg i går. Men prisen var fortsatt den samme...

    SvarSlett