onsdag 1. mai 2013

Hverdagslykke...

I dag har vi endelig klart å samle hele familien rundt middagsbordet! Med fem unger i alle aldre og aktive foreldre, så kan det være en utfordring å ha felles måltider, selv om det er noe jeg som mor bestreber stadig.

Det er uvurderlig å sitte rundt bordet i fellesskap. Det gir tid og rom for den løse og ledige praten, og man får sett hverandre i øynene, og møtt hverandre på en annen måte enn man gjør i forbifarten,  på vei til hver sine gjøremål.

Jeg kjente meg rett og slett lykkelig og privilegert der jeg satt og skuet ut over min herlige og flotte ungeflokk i dag! Jeg kjenner meg så heldig som har fått fem friske barn, som virker trygge og klare til å møte livet som står foran dem.

Når jeg satt der, fikk jeg det vakre lille diktet "Lykke" av Einar Skjæråsen i tankene.
Så enkelt og flott skrevet,-og så godt jeg kjente at jeg hadde det, der jeg satt med ungeflokken min i dag.

Jeg er veldig takknemlig for det.






Lykke

Åtte øyne i hverandre.
Fire munner rundt et bord.
Fire vegger kring en lykke:
Vesla, Påsan, far og mor.

Åtte hender hektet sammen
til en ring om stort og smått.
Herregud - om hele vide verden
hadde det så godt.


- Einar Skjæraasen -

1 kommentar: