mandag 9. september 2013

Det vanskelige valget...

Da er valget tatt.
Det er valgkveld, og valgvake over det ganske land.

Tenk så heldige vi er som kan ta det som en selvfølge å kunne våre med og stemme på hvilke mennesker og partier vi ønsker å ha til å bestemme over oss og for oss her i Norge.
Det er så utrolig lett å ta dette for gitt, her vi bor i trygge, lille og beskyttede Norge.

Jeg har gjort min borgerplikt, og gjorde det med glede.
Det ble et valg ut fra hjertet denne gangen. Og å følge hjertet er kanskje det mest ærlige man kan gjøre.
Kanskje ikke alltid så strategisk eller smart. Men for meg er det ikke riktig å være strategisk og smart alltid. Dette gjelder også innen politikken.

Jeg har noen hjertesaker. Dem håper jeg mine kandidater og parti vil kjempe videre for i årene som kommer.

Jeg håper også at menneskene som i kveld blir valgt inn for å sitte i landets Storting vil kjenne på ansvaret de har; ikke bare for å sikre oss som er stemmeberettiget nå flere goder og rettigheter.
Jeg håper de vil ta ansvaret for å sikre våre barn og etterkommere en like trygg og god hverdag som vi selv lever i.




Jeg har selv mange barn. Det som går igjen hos dem er at de er opptatt av miljøet vårt og klodens fremtid.
Dette har dessverre ikke blitt de store og viktigste temaene blant journalister og politikerene på alle valgmøter og debatter.
Men vi plikter å ta barna våre på alvor, i deres bekymring for miljøet, og for det grunnlaget vi skal legge for dem.

Om noen år skal de få stemme med. Det er fint å se hvor engasjert de allerede er. Da er det håp for årene som kommer óg:-)

Godt valg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar